06.06.2020 Радик Азизовнинг шахсий кўргазмаси / Персональная выставка Радика Азизова
2020 йилнинг 6 июнь куни Ўзбекистон Бадиий Академияси Икуо Хираяма Халқаро маданият карвон саройида Ўзбекистон Бадиий Ижодкорлар уюшмаси “Графика” шўъбасининг раиси, таниқли рассом Радик Азизовнинг “Ранглар ва чизиқлар уйғунлиги” номли кўргазмаси ташкил қилинди. Кўргазмада рассомнинг 40га яқин акварелда чизилган асарлари намойиш қилинди. Албатта, ҳозирги карантин даврида бу кўргазмани санъат ихлосмандлари кўргазма залларига келиб томоша қилиша олмайди. Шу боис ҳам қизиқувчилар ва юртдошларимиз Икуо Хираяма Халқаро маданият карвонсаройининг Facebookдаги расмий сайти орқали томоша қилиш имкониятига эга: https://www.facebook.com/pg/CaravanseraiOfCulture/photos/?tab=album&album_id=3016577775047089
Радик Азизов Радик Абдураҳмонович Азизов – 1965 йил 15 февралда Тошкент вилоятининг Тойтепа шаҳрида туғилган. Ўзи табиатан босиқ Радик Азизов 7 ёшидан бошлаб расм чизишга иштиёқи баланд, ўша пайтлардаёқ турли хил конкурсларга қатнашиб бошлаган эди. 4 – синфда ўқиб юрган кезлариданоқ Тошкент шаҳридаги изо – студияларга қатнаб, расм чизиш сирларини ўргана бошлади. Бу қизиқиши секин – аста кучайиб бориб, мактабни тугатгач, Республика рассомлик коллежига ўқишга кирди. Коллеждаги устозлари ундаги қобилиятни кўриб, рассомлик сабоқларини унга жуда эътибор билан ўргата боришди. 1984 – 1986 йилларда аввалги Островский номидаги Театр ва Рассомлик институтида ўқиди. 1991 – 1992 йилларда эса Москвадаги кинематографистлар уюшмасида мультипликация санъати студиясида таълим олди. Ўқишни тугатгач эса Москвадаги телевидение ва нашриётларда ишлай бошлади. Мана шу йиллардаги ижодини кузатганимизда, рассом карикатура санъатида самарали ижод қилган. Радик Азизов “Дунёнинг энг яхши 100 нафар карикатурачиси” деб тан олинган ва “Катта карикатура энциклопедияси” га энг яхши асарлари киритилган. Шу пайтгача рассомнинг асарлари 95 дан ортиқ халқаро кўргазма ва танловларда иштирок этган. Ранглар жилоси, дунёга рассомлик назари билан боқадиган Радик Азизов ижодида ўзгача тус олади. Сариқ рангнинг ёрқинлиги, кўк ва қизил рангларнинг уйғунлашуви томошабиннинг кўзини қувонтиради ва енгил кайфият беради. Озгина юмор ва фалсафийлик эса буни тўлдиради. Бир қарашдаёқ рассомнинг ижодида профессионализмнинг мукаммаллигини кўриш мумкин. Радик Азизов – 1999 йилдан бошлаб Ўзбекистон Бадиий Академияси Бадиий Ижодкорлар уюшмаси аъзоси. Анча йиллардан бери уюшманинг “Графика” бўлимини бошқариб келади. 2008 йили рассомлик бўйича “Олтин қалам” Миллий мукофотига сазовор бўлди. Графика – тасвирий санъатнинг қадимий турларидан бири ва унинг тарихи минг йилликларга бориб тақалади. “Графика” сўзи грекча сўз бўлиб, “ёзиш”, “чизиш” деган маъноларни билдиради. Графика вазифасига кўра бир нечта турга бўлинади: дастгоҳли графика – дастгоҳли расмлар, эстамп, гравюранинг барча кўринишлари, акварель; китоб графикаси – ксилография, металлда гравюра, офорт, литография; саноат графикаси; нома графикаси – эпиграфика, каллиграфия, босма ҳарф тарихи кабилар. Шулардан акварелда рассомлар ижод қилишни яхши кўради. Акварель – италянча сўз бўлиб, рангсиз, тасвирий санъатнинг бир тури ҳисобланади. Акварель рангтасвир ва графиканинг ўртасида ўтиш жойини эгаллайди. Акварель бўёқлари пигментлар ва боғловчи моддалардан иборат. Айниқса, бунда қоғоз танлаш жуда муҳим. Онлайн –кўргазмада Радик Азизов асосан 2019 – 2020 йиллардаги ижодини намойиш қилди. Унинг “Малласоч”, “Лолақизғалдоқлар”, “Уйғониш”, “Йўллар”, “Қуёш ёғдусида” каюи ўнлаб ишлари айнан карантин даврида яратилган ишлардир. Акварелда рассом жуда моҳирона ишлаган. Айниқса, чизиқлар ва ранглар уйғунлигини рассом жуда яхши ўзлаштирган.
Телеграм каналимизга обуна бўлинг: https://t.me/IkuoHirayamaCaravanSerai
*********************
6 июня 2020 года в Международном караван-сарае культуры Икуо Хираямы Академии Художеств Узбекистана состоялось открытие выставки председателя секции графики Творческого Объединения Художников Узбекистана Радика Азизова под названием «Гармония линий и цвета».
Радик Абдурахманович Азизов родился 15 февраля 1965 года в г. Тойтепа Ташкентской области. Любовь к рисованию у него проявилась в семилетнем возрасте. С этих пор юный художник стал посещать столичные студии по рисованию и участвовать в различных конкурсах. После окончания средней школы, он поступил в Республиканский художественный колледж им. П. Бенькова. В 1984-1986 гг. Р. Азизов учился на художественном факультете Ташкентского театрально-художественного института им. А.Островского (ныне Национальный институт художеств и дизайна им. Камаледдина Бехзода АХУз). По окончании второго курса, был призван на службу в армию. После окончания службы в армии переехал в Москву, где в 1991-1992 гг. обучался на курсах Студии мультипликационного искусства при Союзе кинематографистов России. После окончания курсов работал на телевидении и в издательствах Москвы. С 1999 г. член Творческого Объединения Художников Академии Художеств Узбекистана. В республике и за рубежом Радика Азизова знают как известного художника-графика и карикатуриста с широким кругом интересов. Его имя включено в международный рейтинг «100 лучших карикатуристов мира», а сведения о нем, его творческих успехах и его рисунки занесены в «Большую энциклопедию карикатуры». В 2008 г. удостоен Национальной премии в области журналистики «Олтин қалам» («Золотое перо») Республики Узбекистан. На сегодняшний день, Радик Азизов является участником более 93 международных выставок и конкурсов. Данная персональная выставка, проводимая Радиком Азизовым в стенах Международного караван-сарая культуры – уже шестая по счету. Эта выставка – своеобразный творческий отчет художника за определенный период времени. В экспозиции представлено около 40 работ совершенно разных по тематике, но объединенных и выполненных в декоративном стиле и акварельной технике. Акварель – это вид изобразительного искусства, сочетающий свойства живописи и графики. От живописи она взяла богатство цвета и его широкие художественные возможности для моделирования форм. А от графики – тонкослойное наложение краски (без рельефности) и использование бумаги не просто как материала, но и как изобразительного элемента: фон становится пространством, «воздухом». Акварельные работы более объёмны, чем графические, но более воздушны, чем живописные картины. Возникла эта техника в древнем Китае, во II веке, с изобретением бумаги. Классическая европейская акварель появилась в XV–XVI столетиях, а расцвела в Англии на рубеже XVIII-XIX веков. Акварель - термин, в котором отображена суть данной техники. Для рисования художники используют не масляные краски, а специальные, акварельные, которые перед нанесением разбавляются водой. Кроме того, иногда дополнительно смачивается и лист. Отсюда и название – от латинского слова aqua («вода»). Акварель позволила художникам выразительно передавать эффекты воздушности и влажности. Долгое время живописцы бились над проблемой отображения на произведениях дождя, и эту задачу с успехом решили именно акварелисты. Эта техника идеально подошла для пейзажистов, работающих на пленэре. Широко используются её возможности в портрете и натюрморте. На данный момент это самый простой и доступный материал для выражения своих мыслей и чувств. Название выставки «Гармония линий и цвета» выбрано художником не случайно. Радик Азизов считает, «что удачно и грамотно выполненное произведение всегда находит отклик в душе у зрителя, следовательно, «Гармония линий и цвета» пробуждает гармонию в душе. Есть такое изречение: «Красивые образы порождают красивые мысли. Красивые мысли порождают красивые поступки, а красивые поступки ведут к абсолютной красоте» - это то, к чему всегда стремится любой художник». Работы Радика Азизова не остаются не замеченными, они всегда вызывают живой интерес, позитивные эмоции и мысли у зрителя. С работами автора можно познакомиться по ссылке: https://www.facebook.com/pg/CaravanseraiOfCulture/photos/?tab=album&album_id=3016577775047089
Подписывайтесь на наш Телеграм канал: https://t.me/IkuoHirayamaCaravanSerai
|
|