Все новости
II Тошкент халқаро амалий санъат биенналеси / II Ташкентское международное Биеннале декоративно-прикладного искусства
12.11.2019
II Тошкент халқаро амалий санъат биенналеси / II Ташкентское международное Биеннале декоративно-прикладного искусства
2019 йилнинг 12 ноябрь куни соат 11:00да Ўзбекистон Бадиий Академияси Икуо Хираяма Халқаро маданият карвон саройида II Тошкент Халқаро Амалий Санъат Биенналеси доирасидаги “Амалий санъат дурдоналари” ва “Япон амалий санъати ” кўргазмаларининг очилиши бўлиб ўтди.
Кўргазмада марказнинг катта залида “Амалий санъат дурдоналари” дан бўлган кулолчилик, наматдан ишланган асарлар, декоратив ҳайкалтарошлик, гиламдўзлик каби санъат турларида ишланган 100га яқин асарлар намойиш қилинди. Шунингдек, марказнинг кичик залида “Япон амалий санъати ”намуналаридан асарлар экспозициядан жой олди.

“Амалий санъат дурдоналари”

Қадимий кулолчилик санъати асрлардан ошиб бизгача етиб келди. IX-XIII асрларда ҳунармандчилик – кандакорлик, ёғоч, тош ўймакорлиги, бадиий шишасозлик, гилам тўқиш, бадиий газлама тайёрлаш ва сирли кулоллик санъати ривожланди. Сирли кулоллик санъати аввал Афросиёбда, кейинчалик эса Шош, Фарғона, Хоразм ҳудудларида ҳам кенг тарқалди. Маҳаллий уста – кулоллар бежирим кўринишдаги бадиий усул ҳамда безаклардан фойдаланганлиги натижасида янги шаклли сопол буюмлари вужудга келди. Асосан ўсимликсимон ва ҳандасавий нақшлар қўлланилсада, эпиграфик ёзувли нақшлар ҳам пайдо бўла бошлади. Вақт ўтиши билан араб ёзувидан таркиб топган эпиграфик нақшлаш ўзининг мустаҳкам ўрнини эгаллади.
Кўргазмада Ўзбекистон Бадиий Ижодкорлар уюшмаси “Амалий санъат” шўъбаси аъзоларининг турли услубдаги ишлари, Ўзбекистон Ҳунармандлар уюшмаси аъзоси Анатолий Бабаханяннинг “Тинчлик садоси” инсталляцияси ва ижод намуналари, тожикистонлик Меҳринисо Носированинг “Флора”, “Арфа чалаётган аёл” каби ажойиб батиклари, Шарофат Собированинг гобелен санъати намуналари, Ирина Бурмистрованинг каштачилик асарлари намойиш қилинди.
Марказнинг ўртасида эса таниқли кулол Назира Қўзиеванинг “япон елпиғичлари” ва “ўзбек елпиғичлари” инсталляциялари ўрин олган. Ануш Авакяннинг бир қанча декоратив ҳайкалтарошлик намуналари кўпчиликнинг эътиборини тортиши табиий.

“Япон амалий санъати ” - Ёшико Сайто
Ёшико Сайто – бадиий сирлаш ва батик услубида ишлайди. Япониялик мутахассис Ёшико Сайто биринчи бор рокецу (матони бўяш анъанавий япон услуби) нақшларини бадиий сирлаш техникасига ўтказди. Ҳозирги вақтда Ёшико Сайто “рошиппо” услубини ривожлантириш ва оммалаштириш устида иш олиб боради. “Bijutsu Shuppan” нашриётида “Машҳур бадиий сирлаш 3” номли китобини нашр эттирди. Шунингдек, бинонинг олд томонига ёзувлар ёзишга оммани жалб этди. Ёшико Сайтонинг санъат оламидаги ижодий фаолияти 1967 йилдан бошланди.
Ёшико Сайто ҳозирда Гунма префектураси рассомлар уюшмаси аъзоси, шунингдек, Гунма Халқ усталари уюшмаси аъзоси. Шахсий ва гуруҳ кўргазмалар иштирокчиси. Ўндан ортиқ хорижий мамлакатларда маҳорат ошириш дарсларини олиб боради ва координаторлик қилади. Ёшико Сайто Ўзбекистонда ҳам бир неча йиллардан бери иш олиб боради. Япониянинг ноёб санъат турларидан бири бадиий сирлаш билан юртдошларимизни ўзининг маҳорат ошириш дарслари орқали яқиндан таништириб келади.

“Япон амалий санъати ” – Нанко Ямагиши ва Араи Юрико
Батик – гул солиш услуби ва шу услубда тайёрланган кўп рангли мато. Матодаги гул юпқа қаватли мум билан қопланиб, бўёққа ботириладию Натижада матонинг мум билан қопланмаган жойлари бўялади. Батик пахта, шойи, жун ва синтетик матоларга босилиши мумкин.
Кўргазмада читга гул солиш йўналишдаги асарлар намойиш қилинмоқда. Матога ишланган қушлар ва табиатнинг чиройли манзараси санъат ихлосмандларига завқ беради.

“Япон амалий санъати ” – Юкико Мураками
Наматда ишловчи рассом Юкико Мураками – 1970 йил 18 декабрда Япониянинг Киото шаҳрида туғилган. У Киото технология институтини тамомлаган. “SHINYA” боққоллик моллари муаллифи, дизайнер. 2012 йилдан буён “taste SHINYA” галереясининг раҳбари.
Рассом Юкико Мураками кигиз (намат)га ишлов беради ва жўн ипларни аралаштириб, ҳақиқий ранглар комбинациясини яратади. Комбинация икки хил усулда бажарилади: нам мовут босиш, такрор - такрор эзиш ёрдамида толани тайёрлаш ва жўнни ўқловда текислаш каби.

“Япон амалий санъати ” – Масаёши Ито
Масаёши Ито – 1939 йил Гунма вилоятининг Исисаки шаҳрида туғилган. Кимонога гул солиш бўйича таниқли япон устаси. Кейинчалик бадиий аппликация билан шуғулланган. Асарлари Франция, Хитой, Англия, Германия, Испания мамлакатларининг музейларида сақланади.

“Япон амалий санъати ” – Ниияма Рейко
Ниияма Рейко – бадиий эмаль устаси. Кўргазмада унинг асарлари намойиш қилинмоқда. Эмаль – бу юқори даражада ишлов бериш йўли билан олинадиган юпқа шишасимон қопламадир. Бадиий керамикада, баъзида сирлаш деб, ношаффоф (туссиз), одатда, оқ, ёрқин эмалларни атайдилар, чунки улар сопол парчасининг рангини ёпиб қўйиш хусусиятига эга.

“Япон амалий санъати ” – Ишикава Такако
Ишикава Такако – кулол. Унинг сополдан ишланган кўплаб асарлари дунёга машҳур. Кўргазмада кулолчилик намуналаридан асарлари ўрин олган.

***************************

12 ноября 2019 года в 11:00 часов в Международном караван-сарае культуры Икуо Хираямы Академии Художеств Узбекистана состоялась церемония открытия выставок “Шедевры прикладного искусства” и “Японское прикладное искусство” в рамках II Ташкентской Международной Биеннале прикладного искусства (11-15 ноября 2019 г.)
Прикладное искусство одно из самых ранних видов художественного творчества. Веками оно обогащалось символами и знаками, традиционными формами и орнаментами. У каждой страны свой стиль декоративного искусства.
Вкладывая в каждую вещь частичку души, народные мастера, ремесленники, передающие свое умение из поколения в поколение, на протяжении веков создавали уникальные образцы изделий: будь то утварь для дома или украшение жилища, неповторимая ткань для праздничного платья или особая посуда.
На выставке “Шедевры прикладного искусства”, расположенной в большом выставочном зале МКСК представили свои работы члены секции декоративно-прикладного искусства Творческого объединения художников Узбекистана, таджикская художница по батику Мехринисо Насырова, член Ассоциации “Хунарманд” Анатолий Бабаханян, Рафаэль Еналиев (коллекционер, мастер-дизайнер по изготовлению и моделированию уникальных багетных рам) и др.
Зритель сможет увидеть инсталляции “Странствие” и “Шахматная композиция” руководителя секции декоративно-прикладного искусства Творческого объединения художников Узбекистана Назиры Кузиевой, декоративную керамику Ануш Авакян, композицию “Сотворение мира” Фании Деденевой, авторскую роспись по фарфору в национальном стиле Риммы Газалиевой, инсталляцию “Голос мира”, необычные канделябры и изделия из металла Анатолия Бабаханяна, гобелены Ирины Бурмистровой и Шарофат Сабировой, филтарт Дилафрус Демеевой (изделия из войлока, авторская техника) и др.

На выставке “Японское прикладное искусство”, расположенной в малом зале МКСК представлены работы японских мастеров прикладного искусства, таких как: Ёщико Сайто (художественное эмалирование, батик), Ниияма Рейко (художественное эмалирование), Юкико Мураками (изделия из войлока), Масаёщи Ито (художественная аппликация), Ищикава Такако (керамика), Нанко Ямагищи и Араи Юкико (батик).

Ёщико Сайто – художница, которая впервые перенесла узоры рокецу (традиционное японское окрашивание ткани) в технику художественного эмалирования. (Эмаль - тонкое стекловидное покрытие, получаемое высокотемпературной обработкой.)
В данное время Ёщико Сайто занимается развитием и распространением техники «рошиппо» (узоры рокецу в художественном эмалировании). Представила книгу «Занимательное художественное эмалирование», выпущенную издательством «Bijutsu Shuppan», а также привлекается для росписи фасадов зданий.
С 1970 г. и по сей день проводит мастер-классы по художественному эмалированию в различных странах, в том числе и в Узбекистане.

Юкико Мураками - дизайнер, мастер по войлоку. Ей удалось достичь изысканного сочетания цветовых оттенков посредством комбинации двух техник: влажного валяния (изготовления волокна через многократное сдавливание и прокатывание шерсти) и механического воздействия специальных иголок на шерсть. Иголки спутывают шерстяные волокна, образующие смешение различных слоев и цветов.
Юкико Мураками родилась 18 декабря 1970 г. в г. Киото. Закончила отделение изоискусства Киотского технологического института. В 2000 году была создана бакалейная компания «SHINYA», с которой тесно сотрудничала Юкико. В 2003 г. принимала участие на выставке “Who’s Next” (Франция). С 2004 г. ежегодно организует выставку «Работы из фетра Юкико Мураками» в г. Щизуока. В 2006 г. участвовала в выставке “Rooms” (Токио), а также принимала участие на открытии выставки “Creators Select Shop” в галерее “taste SHINYA”. С 2007 г. по 2013 г. экспонирует изделия из фетра на многих выставках в Японии. В настоящее время Мураками Юкито – автор бакалейной марки «SHINYA», дизайнер, а также владелец галереи «taste SHINYA» (с 30.12.2012).

Масаёщи Ито – родился в 1939 году в городе Исисаки префектуры Гунма в Японии. Известный японский мастер по нанесению цветочных узоров на кимоно. Также Масаёщи Ито занимался художественной аппликацией. Его работы хранятся в музеях Франции, Китая, Великобритании, Германии, Испании и др. странах мира.
Просмотров 696    Рейтинг -2   Понравилась новость?    +1   -1    Добавить комментарий  (0)

фото

фото

фото

фото