Все новости
"Баҳор палитраси" номли акварель кўргазмаси / Выставка акварели "Весенняя палитра"
13.05.2019
"Баҳор палитраси" номли акварель кўргазмаси / Выставка акварели "Весенняя палитра"
2019 йилнинг 13 май куни соат 17:00да Ўзбекистон Бадиий Академияси Икуо Хираяма Халқаро маданият карвон саройида Ўзбекистон Бадиий Ижодкорлар уюшмаси “Графика” шўъбаси аъзоларининг “Баҳор палитраси” номли кўргазмаси бўлиб ўтди.
Кўргазмада Ўзбекистон Бадиий Ижодкорлар уюшмаси ”Графика” шўъбаси аъзоларидан 23 нафар рассомларнинг 70дан ортиқ акварель услубида ишланган асарлари намойиш қилинди.
”Графика” шўъбасида юртимизда ижод қилаётган 150дан ортиқ рассомлар жамланган. Улар тез –тез кўргазмалар уюштиради ва турли хил танлов ҳамда байрам тадбирларида иштирок этишади.
Шўъбада академиклар, Ўзбекистон Халқ рассомлари М. Содиқов ва А. Аллабергановлар узоқ йиллардан бери аъзо бўлиб келади. Шунингдек, Ўзбекистонда хизмат кўрсатган рассомлар Галина Ли ва Х. Зиёхоновларнинг борлиги шўъба аъзоларининг фахрига айланган.
Графика – тасвирий санъатнинг қадимий турларидан бири ва унинг тарихи минг йилликларга бориб тақалади. “Графика” сўзи грекча сўз бўлиб, “ёзиш”, “чизиш” деган маъноларни билдиради. Графика вазифасига кўра бир нечта турга бўлинади: дастгоҳли графика – дастгоҳли расмлар, эстамп, гравюранинг барча кўринишлари, акварель; китоб графикаси – ксилография, металлда гравюра, офорт, литография; саноат графикаси; нома графикаси – эпиграфика, каллиграфия, босма ҳарф тарихи кабилар.
Ўзбекистонда графика санъати XX асрларда шаклланиб борди. Республикамизда графика санъатига ўзининг катта ҳиссасини қўшган ва мактабини яратган таниқли рассомлардан И. Икромов, В. Кайдалов, Л. Абдуллаев, К. Башаров, М. Кагаров, Л. Даватцларни алоҳида тилга олиш мумкин.
Кўргазмада М. Содиқовнинг “Бухорода чошгоҳ”, Г. Наумова – Кимнинг “Чирилдоқ нима ҳақда куйлаяпти?”, Х. Зиёхоновнинг акварелда ишланган портретлари, Р. Азизовнинг “Шарқ куйи”, Галина Лининг ажойиб манзаралари томошабинни ўзига жалб қилади.
Акварель – лотинчадан – сув деган маънони билдиради. Акварель – рассомлик санъатида ишлатиладиган бўёқ (сувда осон эрийди) ва шу бўёқ билан бажарилган рантасвир асаридир.
Акварелнинг ўзига хос хусусияти бўёқнинг тиниқ, рангнинг софлигидир. Акварель тасвирида оқ бўёқ ишлатилмайди – оқ қоғоз бўёқ вазифасини бажаради. Ақварель бўёғи қоғоз сиртига юпқа қатлам бўлиб ётади, бу қатлам нурни яхши ўтказади. Шунинг учун ҳам акварель рангтасвири юзаси силлиқ бўлмаган оқ қоғозга ишланади.
Акварель услубида рассомлар камроқ ижод қилишади. Чунки уни ўчириб бўлмайди. Рассом қачонки, ўзига тўлиқ ишонгандагина бу усулда ижод қила олади.
Кўргазмани ташкил этишдан асосий мақсад – санъатнинг энг нозик ва мураккаб турларидан бўлган акварель услубини ёш авлодга ўргатиш, унинг қирралари билан таништириш ҳамда ҳақиқий санъат асарларини томошабинга етказишдир.
Кўргазма жорий йилнинг 23 майигача давом этади.

_______________________________________

13 мая 2019 года в 17:00 в Международном караван-сарае культуры Икуо Хираямы Академии Художеств Узбекистана состоялась церемония открытия выставки художников графиков “Весенняя палитра”.
Организаторами данного проекта выступили: Академия Художеств Узбекистана, Международный караван-сарай культуры и секция графики Творческого союза художников Узбекистана.
Графика – является одним из древних видов изобразительного искусства и имеет многовековую историю. Слово «графика» в переводе с греческого «graphike, grapho» означает «писать», «рисовать».
В зависимости от предназначения графика подразделятся на несколько видов: станковая графика (станковый рисунок, эстамп, все виды гравюры, акварель); книжная графика (ксилография, гравюра на металле, офорт, литография); промышленная графика; графика письма (эпиграфика, каллиграфия, искусство шрифта); компьютерная графика.
В Узбекистане искусство графики сформировалось в середине XX века. Такие художники-графики, как И.Икрамов, В.Кайдалов, Л.Абдуллаев, К.Башаров, М.Кагаров, Л.Даватц внесли огромный вклад в развитие изобразительного искусства Узбекистана и подготовили почву для создания узбекской школы графики.
В последней четверти XX века с приходом нового поколения художников-графиков: Л.Ибрагимова, М.Садыкова, А.Ли, Г.Ли, А.Мамаджанова, Х.Садыкова, Р.Азизова, М.Фозили, Г. Наумовой-Ким и др. появились иные тенденции: художественное мастерство поднялось на новый уровень, тематика работ приобрела более глубокий смысл.
На выставке представлены работы Народных художников Узбекистана, академиков Академии художеств РУз М. Садыкова и А. Аллабергенова, Заслуженного художника РУз Х. Зияханова, председателя секции графики Творческого союза художников Узбекистана Р. Азизова, а также работы следующих художников: Г. Ли, Г. Наумовой-Ким, А. Донец, С. Маматкулова, Е. Панова, Х. Садыкова, Х.Зияханова, Г. Ибрагимова, А. Каланова, К. Галицкой, С. Жаляевой, Р. Матевосяна, Л. Тиоры, А. Плужникова, Д. Уразаева, В. Назарова, М. Коровиной, Г. Султоновой, Т. Гончаровой, Н. Зияхановой, М. Якубовой.
На вернисаже можно увидеть около 70 работ этих авторов, выполненных в технике акварели.
Акварель (от лат. aqua – вода) – краски на растительном клее, которые разводятся водой, а также работы, сделанные такими красками.
Акварельные краски обычно накладывают на бумагу прозрачным слоем, используя белый цвет листа бумаги, и эта прозрачность составляет главную прелесть акварели. Она требует быстрой точной работы, почти не терпит исправлений, ее привлекательность заключается в яркости цвета, светоносности, прозрачности, свежести впечатления.
Акварелью нужно писать быстро, чтобы передать кратковременные явления природы – утренний туман, краски заката, легкость облаков, сверкание капель дождя. В технике акварельной живописи также можно создать пейзажи, натюрморты, портреты и сложные композиции, требующие длительной работы методом лессировок. Но при этом важно сохранить свежесть акварели, как бы не «засушить» ее, избежать черноты.
Достоинством акварели является также то, что она прочно держится на бумаге и не требует фиксирования.
Цель данной выставки – напомнить людям о незаслуженно забытом жанре акварели, ее магии и очаровании, определить уровень и тенденции сегодняшней акварели, выявление художников и новых имен, работающих в технике акварели.
Выставка продлится до ¬¬¬23 мая 2019 года.
Просмотров 703    Рейтинг 41   Понравилась новость?    +1   -1    Добавить комментарий  (0)

фото

фото

фото

фото

фото