2018 йилнинг 16 март куни соат 10.00 да Ўзбекистон Бадиий Академияси Икуо Хираяма Халқаро маданият карвон саройида рассом Наримон Шарипов санъатнинг ноёб турларидан бири бўлган линогравюра бўйича талабаларга маҳорат ошириш дарсларини олиб борди.
Линогравюра – линолеум ва гравюра – линолеумга бўрттириб ишланган гравюра бўлиб, ксилография усулига ўхшаган бўлади. Бу усул 20 – асрнинг бошларида юзага келган. Бадиий ифоданинг аниқлиги, тасвир бажарилаётган материалнинг юмшоқлиги туфайли оқ ва қора рангнинг кескин контрастлигига, чизиқларнинг аниқ ва ифодалилига эришилиши, тезкор ишланиш имконияти, катта ҳажмдаги қоғозлардан фойдаланиш мумкинлиги, тиражининг кўплиги каби бадиий хусусиятлари билан босма графикада кенг ўрин эгаллади.
Ушбу усулда ижод қилаётган рассомлар республикамизда унчалик кўпчилик эмас. Бу санъатнинг мураккаб эканлигига қарамасдан, рассом Наримон Шарипов линогравюранинг устаси саналади ва талабаларга ўргатиб келади. Ҳар йили бир неча бор ўтказилиб келинадиган мана шундай маҳорат ошириш дарсларида нафақат шу соҳа талабалари, балки, юртдошларимиз ҳам қатнашиши мумкин.
___________________________________________
16 марта 2018 сего года в 10:00 в Международном караван-сарае культуры Икуо Хираямы Академии Художеств Узбекистана состоялся мастер-класс по линогравюре, под руководством художника Наримана Шарипова, преподавателя Национального института художеств и дизайна им.К.Бехзода.
Во время занятия мастер рассказал о технике изготовления линогравюры и участники освоили на практике некоторые навыки в овладении этим видом изоискусства. Оно возникло на рубеже XIX–XX веков с изобретением линолеума, после чего придумали способ гравирования на этом материале.
Линогравюра — способ гравирования на линолеуме. Возник на рубеже XIX—XX с изобретением линолеума.
Линолеум представляет собой хороший материал для гравюр большого размера. Для гравирования применяют линолеум толщиной от 2,5 до 5 мм. Инструменты для линогравюры используют те же, что и для продольной гравюры: угловые и продольные стамески, а также нож для точной обрезки мелких деталей.
При печати линогравюры используют те же типографские краски, что и при печати ксилографии. Накатывать краску на линолеум лучше всего вальцмассовым валиком, при этом важно отрегулировать количество краски, наносимой на линогравюру: её не должно быть много, чтобы не залить мелкий штрих, и не должно быть мало, чтобы не возникли непропечатки.